maandag 5 oktober 2009

Воскресенье 4 Октябрь -- Zondag 4 oktober

De reis begon gisteren nacht om 23.45u in Amsterdam, toen ik opsteeg richting Moskou. Na 2.30u vliegen kwam ik aan in Moskou waar ik zou overstappen om dan zo naar Sint Petersburg door te vliegen. Bij aankomst werd ik opgehaald door chauffeur Alexander, gemakkelijk.

Eens aangekomen op ons appartement, ontmoette ik Mark die mij bij mijn eerste dag vergezelde bij de eerste wandeling in Sint Petersburg.

Samen bezochten we het strand. Geen aanrader leek het. Overschotten van spullen die open en bloot worden achtergelaten verraden de bijzondere duistere activiteiten ’s nachts van sommige nachtelijke strandbezoekers.

Wanneer ik spreek over het strand heb ik het niet over een strand waar je iemand zou zien zonnebaden, maar dan heb ik het eerder over ...


Op de foto zie je Mark, kamergenoot en medecursist.


Daarna deden we eerst wat inkopen in het grootwarenhuis Paterson, dat trouwens 24u op 24 open is. Zo lijken ook vele andere winkels gewoon 24u op 24 open te zijn, fantastisch.

Het contrast tussen arm en rijk is enorm. Dit zie je aan de staat van de gebouwen in de armere wijken en dan de gebouwen in het stadscentrum.
Ook zie je dit aan de wagens die hier rondrijden. Hier zie je alle mogelijke modellen van Lada en Volga rondrijden, alsook de duurste modellen van BMW, Lexus, Porsche, ...
Wat ook raar om zien was, was dat sommige wagens hier met platte banden en soms wel helemaal ‘total loss’ achtergelaten worden aan de kant van de rijweg en lijken sommige anderen er niet beters op te vinden dan met hun dure sjieke wagens in het centrum rond te koersen (en met koersen bedoel ik wel degelijk koersen). Het is dus oppassen geblazen bij het oversteken :D.

’s Avonds hadden we met Bart afgesproken in de pizzeria vlakbij onze verblijfplaats. Daar ontmoetten we gelijk de hele groep.



Aangezien ik de nacht heb doorgedaan door de nachtelijke vluchten, ben ik vrij moe en ga ik slapen om zo bij de eerste les wakker te zijn, slaapwel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Free counter and web stats